Wat zeg je?!

Deel op facebook
Deel op twitter
Deel op linkedin

“We starten eerst met een algemene schouwing van de ruimte. Zo maken we een juiste inschatting van het fenomeen.
We zullen in elk geval de hoekse gevelpannen gaan vervangen. Daarnaast zullen we de randen van het tuimelraam voorzien van een nieuwe laag isolerende foam, daar hebben we een unieke techniek voor waarbij we met een spuitgun diep in de poriën van het raam kunnen komen.
Het underlayment van het dak zullen we ook moeten vervangen en mogelijk komen er ook nieuwe pirplaten aan te pas waarbij we wel in de gaten moeten houden dat deze een minimale Rd waarde van 3 moeten hebben anders ben je verder van huis.
De meubelpanelen van de kast zullen we vervangen door duurzame materialen, deze zullen we haaks inzagen bij een hoek van 45 graden om te voorkomen dat deze zal splitten………..”

Ik vermoed dat de beste man daarna nog een heel verhaal gehouden heeft maar eerlijk gezegd was ik allang afgehaakt en ik denk jij ook tijdens het lezen.

Storm Eunice heeft bij ons wat schade aangericht dus kwam er gisteren een aannemer kijken wat er nodig was om de boel weer te herstellen. Gevolg was dit verhaal hierboven.

Ik was er allang klaar mee, het enige dat ik wil is dat het opgelost wordt. Ik wil dat mijn dak niet meer lekt, de dakpannen weer recht gelegd worden en de missende aangevuld worden en dat mijn slaapkamer weer netjes gemaakt wordt. Hoe ze dat gaan doen zal me echt worst wezen.

Ik wilde alleen van die meneer weten dat hij het op kan lossen, op welke termijn dit kan en wat dat hele plaatje me dan gaat kosten. Dan ben ik blij.

Wat hier gebeurde is dat de beste man waarschijnlijk helemaal niet in de gaten had dat ik hem volledig was kwijtgeraakt. Voor hem is dit dagelijkse kost, hij weet niet beter. Voor mij had dit net zo goed Chinees kunnen zijn wat hij vertelde. Ik snapte er echt niks van.

Het kan ook anders

“Jeetje mevrouw, wat vervelend dat de storm zo’n schade heeft aangericht. Ik snap dat je graag wilt dat dit opgelost wordt zodat je weer met een gerust hart kunt slapen en je weer kunt genieten van je mooie slaapkamer. Dat gaan we voor je regelen. We kunnen volgende week starten en dat betekent dat het over anderhalve week net is alsof het nooit is gebeurd. Hoe klinkt dat?”

Dit was genoeg geweest. Als hij dit gezegd zou hebben zou ik een gelukkig mens zijn geweest. Nu weet ik nog steeds niet wat ik kan verwachten.

Sommige van mijn toppers hebben soms ook niet in de gaten dat ze communiceren op een manier die voor hun klanten niet te volgen is. Vakjargon is leuk voor jou, maar je klanten hebben er echt niks aan. Wees concreet en stop met die vage bewoordingen. Zeg gewoon waar het op staat!

Welke vakjargon gebruik jij nog weleens? Hoe kun je dat anders verwoorden? Let me know!

Aanbevolen artikelen

De Universiteit van het Leven

De schoolexamens zijn weer begonnen. Onze oudste is deze keer ook aan de beurt, hij doet de HAVO en heeft zijn eerste examen inmiddels al …

Meedoen is belangrijker dan winnen

Ik woon aan de bekendste dijk van Barendrecht, de Voordijk. Als ik op mijn kantoor zit kijk ik vanuit mijn raam uit op de dijk. …

Je bedrijf is geen casino

Ga jij weleens naar een casino? Ik ga zelden, juist omdat ik het veel te leuk vind 😉 Zoveel verschillende spellen die je kan spelen, …

Happy Profit draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches