Wat je ver haalt is niet altijd lekker

We kochten laatst een camper. Die wens hadden we al een tijd om van onze vrijheid te genieten. De hele aanloop naar de uiteindelijke koop leverde weer een paar mooie ondernemerslessen op die ik graag met je deel.

Want wat je van ver haalt, is niet altijd lekkerder, kwamen wij achter.

Dit is het verhaal:

We gaan op zoek naar een camper maar we weten niet goed waar deze aan moest voldoen, behalve dan dat die in ons budget moet passen 😉

Ter ondersteuning van onze zoektocht:

  • wordt Google onze beste vriend.
  • worden we lid van allerlei Facebookgroepen over campers
  • bezoeken we zelfs de beurs in Dusseldorf

Eigenlijk worden we van alles niet veel wijzer. Behalve dan dat we heel veel prachtige exemplaren voorbij zien komen. De een nog luxer dan de ander. Allemaal uiteraard ver buiten ons budget.

Door al die prachtige exemplaren worden we wat ‘hebberig’ want ja het is wel superfijn om een grote koelkast te hebben, of een bed dat automatisch met een knopje omhoog en omlaag gaat (we worden tenslotte steeds ouder) en ja het is handig dat je met een druk op de knop de camper in een keer waterpas kunt zetten, dat moeten we echt hebben!

We zien nog veel meer van dat soort luxe vernuftigheden waarvan we denken dat het reuze handig is als dat erop zou zitten. Bijna zijn we zover dat we nog maar een poosje verder moeten sparen omdat een camper zonder al die luxe ‘waardeloos’ zou zijn.

Tijd om terug naar de basis te gaan

Wat vinden we nou echt belangrijk? Vrijheid. Daar gaat het ons om, dat we een camper hebben die ons op al die prachtige plekjes gaat brengen waar we graag naartoe willen. En dat ook nog met het hele gezin. Heel veel meer wensen dan dat hebben we niet.

Onze laatste stap is Marktplaats en Facebook marketplace afstruinen. Al snel vinden we meerdere mooie campers die binnen ons budget vallen en kunnen we echt gaan kijken.

We reizen heel Nederland door. Ik kom op plekken waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden, plekken waarvan ik de plaatsnaam niet eens kan uitspreken. Honderden kilometers rijden we om steeds weer teleurgesteld in de auto te stappen omdat de bewuste camper toch niet zo tiptop in orde blijkt te zijn als de advertentie had vermeld.

Tot ik een advertentie zie van een schattig klein campertje hier in ons eigen Barendrecht. ‘Het zal toch niet’, denk ik. Maar ja zo dichtbij, dan moeten we zeker gaan kijken.

Onderweg zeg ik tegen Adrian (mijn man), dat het enorm grappig zou zijn als we het hele land door zijn gereisd om vervolgens onze camper hier in Barendrecht te vinden. Dat kan toch niet?

Op het moment dat we aan komen lopen kijken we elkaar al aan en ik denk dat we het  allebei direct voelen. 

Dit is onze camper !

Twee bezichtigingen later besluiten we er vol voor te gaan. We zijn tot over onze oren verliefd! We hebben onze ‘Gerda’ (zo heb ik haar genoemd om maar niet meer de enige vrouw in het gezin te zijn hahaha) gevonden op loopafstand van ons huis.

We zijn dolgelukkig met onze Gerda. We hebben haar al een weekendje meegenomen en wat deed ze het goed! Ik weet zeker dat we prachtige herinneringen gaan maken samen!

Wat je van onze zoektocht naar de voor ons perfecte camper kunt leren, is dat:

  1. je soms zo ver en zo moeilijk aan het zoeken bent naar de oplossing terwijl die vaak gewoon onder je neus ligt. Sterker nog, in je bedrijf ben je vaak zelf zowel het probleem als de oplossing! Kijk dus eerst eens naar wat je zelf kunt doen voordat je op zoek gaat naar allerlei ingewikkelde oplossingen.

  2. je je gedraagt als een spons. Continue op zoek naar meer info. Je volgt het ene webinar na het andere, schrijft je voor alle gratis challenges in, in de hoop daar de oplossing te vinden. Begrijpelijk, maar dat gaat je niet verder helpen. De oplossing ligt niet in al die gratis info. De oplossing ligt in de juiste hulp voor jou en die is voor elke ondernemer anders. Durf op zoek te gaan naar de beste oplossing voor jou en durf ook te investeren in jezelf!

  3. niets is wat het lijkt. De advertenties van alle campers waar we hadden gekeken voor we Gerda vonden beschreven een prachtige camper zonder gebreken. Bij bezichtiging bleek niets minder waar te zijn. De ergste die we gezien hebben was aan alle kanten doorgeroest en lek, maar in de advertentie stond dat deze in perfecte staat was (hadden we daar al die kilometers voor gereden). Staar je niet blind op het perfecte plaatje wat je bij collega ondernemers op bijvoorbeeld Instagram ziet. De werkelijkheid is altijd anders. Niemand laat het achterste van zijn tong zien, zeker niet op Social Media. En dat geeft niks, maar weet dat je dus niet onder doet voor de rest. Elke gek zijn gebrek 😉

  4. je niet alles hoeft te hebben. Er is zoveel mogelijk op het gebied van campers. Zo ook in de ondernemerswereld. Er zijn zo ontzettend veel verschillende strategieën die je kunt toepassen. Maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal geschikt zijn voor jou. Je hoeft niet alles te doen en je hoeft ook niet alles te hebben wat andere ondernemers ook hebben. Soms mag het echt een onsje minder zijn!

Stop met het zoeken naar de oplossing die zo ver weg lijkt. Zal ik je op de juiste weg helpen? Plan dan jouw gratis Winstsessie in mijn agenda.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top
Happy Profit draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches